ROLL OF HONOUR OF THE 1ST ABSOLUTE PRIZES OF THE PREVIOUS EDITIONS

ALBO D’ORO DEI 1° PREMI ASSOLUTI DELLE PRECEDENTI EDIZIONI

The Competition has counted among its winners piano accompanists and conductors who currently perform or have performed their duties at prestigious Italian and foreign theaters: Teatro Grande in Brescia, Teatro Comunale in Bologna, Teatro Regio in Turin, Teatro alla Scala in Milan, Teatro Donizetti in Bergamo, Teatro Sao Carlos in Lisbon, Teatro Regio in Parma, Teatro di Busseto, Teatro di Como, Teatro Bellini in Catania.

Il Concorso ha annoverato tra i suoi vincitori pianisti accompagnatori e direttori d'orchestra che attualmente svolgono o hanno svolto i loro incarichi presso prestigiosi teatri italiani ed esteri: Teatro Grande di Brescia, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Regio di Torino, Teatro alla Scala di Milano, Teatro Donizetti di Bergamo, Teatro Sao Carlos di Lisbona, Teatro Regio di Parma, Teatro di Busseto, Teatro di Como, Teatro Bellini di Catania.

2006: GIANLUCA PAGLIUSO (Italia)

2009: JEONG UN KIM (Sud Corea) e FRANCESCO RICCI (Italia)

2010: LEE IN SEON (Sud Corea)

2011: SO YOUNG SIM (Sud Corea)

2013: KAYOKO IKEDA (Giappone)

2015: SHIN INCHUL (Sud Corea) e EUN BITNA (Sud Corea)

2016: MIURA MARI (Giappone) e PULSONI CHIARA (Italia)

2017: JEONG JIEUN (Sud Corea)

2018: KWON SUBHIN (Corea del Sud)

2019: ELIA TAGLIAVIA (Italia)

2020: HYEJI CHOI (Corea del Sud)

ROLL OF HONOUR 15TH INTERNATIONAL COMPETITION FOR PIANO ACCOMPANISTS

ALBO D'ORO 15° CONCORSO INTERNAZIONALE PER PIANISTI ACCOMPAGNATORI

CHOI HYEJI

1° prize 2020

1° premio 2020

Choi Hyeji graduated from the Catholic University of Daegu under the guidance of Maestro Hae-sun Paik (winner of the international piano competitions "Leeds Competition", "Tchaikovsky" in Moscow). After moving to Italy she studied at the Conservatory of Music "G. Verdi" in Como under the guidance of Maestro Ugo Federico, Federica Valli and Paolo Beschi. She has performed in her homeland and in Italy as a soloist and in various formations of chamber music in the halls of theaters in northern Italy. To mention the collaboration at the piano for the Masterclass of Maestro Giovanni Sollima and in the Recital held by Maestro Daniele Borghi. He carries out an intense concert activity. He completed his studies as a piano teacher at the Accademia Fondazione d'arte e Mestieri Teatro alla Scala and at the Conservatorio di "G. Verdi" in Milan. He is currently attending the Maestro Collaboratore course organized by the Fondazione Teatro Coccia of Novara.

Choi Hyeji si è laureata all'Università Cattolica di Daegu sotto la guida del Maestro Hae-sun Paik (vincitrice dei concorsi internazionali pianistici "Leeds Competition", "Tchaikovsky" di Mosca). Trasferitasi in Italia si è perfezionata presso il Conservatorio di Musica "G. Verdi" di Como sotto la guida del maestro Ugo Federico, Federica Valli e Paolo Beschi. Si è esibita nella sua terra e in Italia come solista e in svariate formazioni di musica da camera nelle sale dei Teatri del nord Italia. Da citare la collaborazione al pianoforte per la Masterclass del Maestro Giovanni Sollima e nel Recital tenuto dal maestro Daniele Borghi. Svolge intensa attività concertistica. Ha terminato gli studi di maestro collaboratore al pianoforte presso l'Accademia Fondazione d'arte e Mestieri Teatro alla Scala e il Conservatorio di "G. Verdi" di Milano. Attualmente frequenta il corso Maestro Collaboratore indetto dalla Fondazione Teatro Coccia di Novara.

BONINI DANIELE
° prize 2020
2° premio 2020

Daniele Bonini was born in Udine and was admitted to the Conservatory "J. Tomadini" of Udine in the class of Claudio Mansutti, where he graduated with honors. Winner of over 40 national and international solo and chamber music competitions. He specialized at the Accademia Chigiana in Siena, with Alexander Lonquich, obtaining the diploma of merit. He obtained the Master in Maestro Collaboratore with full marks and honors at the Conservatory "G. Verdi" in Milan under the guidance of Umberto Finazzi and Luigi Marzola. He specialized in the accompaniment for opera singers under the guidance of Mirella Freni and Paola Molinari at the CUBEC Academy of Modena. He has performed in numerous concert halls in Italy, Germany, France, Spain, England, Slovenia, Turkey, Croatia, Switzerland and the United States. He has worked as a collaborating pianist at various music conservatories ("J. Tomadini" in Udine, "G. Tartini" in Trieste, "G. Verdi" in Milan and "G. Verdi" in Como).

Daniele Bonini nasce a Udine, viene ammesso al Conservatorio "J. Tomadini" di Udine nella classe di Claudio Mansutti, dove si diploma con il massimo dei voti. Vincitore di oltre 40 concorsi solistici e cameristici nazionali ed internazionali. Si è perfezionato presso l'Accademia Chigiana di Siena, con Alexander Lonquich, ottenendo il diploma di merito. Ha conseguito il Master in Maestro Collaboratore con il massimo dei voti e la lode presso il Conservatorio "G. Verdi" di Milano sotto la guida di Umberto Finazzi e Luigi Marzola. Si è specializzato nell'accompagnamento per cantanti lirici sotto la guida di Mirella Freni e Paola Molinari presso l'Accademia CUBEC di Modena. Si è esibito presso numerose sale da concerto in Italia, Germania, Francia, Spagna, Inghilterra, Slovenia, Turchia, Croazia, Svizzera e Stati Uniti. Ha svolto attività di pianista collaboratore presso vari conservatori di Musica ("J. Tomadini" di Udine, "G. Tartini" di Trieste, "G. Verdi" di Milano e "G. Verdi" di Como).

LEE KIBBUM
2° prize 2020
2° premio 2020

Lee Kibbum was born in 1991 in Gongju, South Korea. She graduated in Piano at Sookmyung University in Korea and after graduation, in 2014, she moved to Italy. In 2016, she obtained the two-year degree in Vocal Chamber Music at the Conservatory of "G. Verdi" in Milan. Subsequently, in 2018, she obtained the 2nd level degree also in the course of Master Collaborator in the same Conservatory. Currently, he continues to specialize as a master collaborator on the piano at the Accademia Fondazione d'arte e Mestieri Teatro alla Scala.

Lee Kibbum è nata nel 1991 a Gongju (Corea del sud). Laureata in Pianoforte all'Università Sookmyung in Corea e dopo la laurea, nel 2014, si e' trasferita in Italia. Nel 2016 ha conseguito il diploma di laurea biennale in Musica vocale da camera al Conservatorio di "G. Verdi" di Milano. Successivamente, nel 2018, consegue il titolo di 2° livello anche nel corso di Maestro Collaboratore nello stesso Conservatorio. Attualmente continua a perfezionarsi come maestro collaboratore al pianoforte presso l'Accademia Fondazione d'arte e Mestieri Teatro alla Scala.

AHN EUN MI
3° prize 2020
3° premio 2020

Ahn Eunmi was born in Masan, South Korea. She graduated in piano from Keimyung University in Daegu. After moving to Italy, she graduated in the two-year course of Maestro Collaboratore at the Conservatory "A.Boito" in Parma (June 2020). She has participated as a piano collaborator in several Festivals and masterclasses: VERDI OFF "Festival Verdi di Parma"; Academy of April Millo in Busseto. She performs in various opera concerts and as a collaborator in operas including "The Magic Flute" by W.A.Mozart. He is currently attending the Maestro Collaboratore course organized by the Fondazione Teatro Coccia of Novara.

Ahn Eunmi è nata a Masan in Corea del Sud. Si è laureata in pianoforte presso l'università Keimyung di Daegu. Trasferitasi in Italia si diploma nel corso biennale di Maestro Collaboratore al pianoforte presso il Conservatorio "A.Boito" di Parma (Giugno 2020). Ha partecipato in qualità di collaboratrice pianistica a diversi Festivals e masterclass: VERDI OFF "Festival Verdi di Parma"; Accademia di Aprile Millo a Busseto. Si esibisce in vari concerti lirici e e come collaboratore di opere liriche tra cui "Il Flauto Magico" di W.A.Mozart. Attualmente frequenta il corso Maestro Collaboratore indetto dalla Fondazione Teatro Coccia di Novara.